Corona protocol

Versie 25-02-2022

Op deze pagina staat het protocol van volleybalvereniging Monza inzake de coronamaatregelen. Iedereen die aanwezig is bij de locaties van volleybalvereniging Monza houdt zich aan het protocol. Voor de instructie voor de corona coördinator en het gebruik van de Coronacheck Scanner-app kunt u dit document inzien.

Algemene richtlijnen

Er mag weer binnen en buiten sporten. De basismaatregelen moeten de kans op besmettingen voorkomen. Er geldt:

• Sporten in groepsverband is toegestaan.
  • Wedstrijden zijn toegestaan. Het gaat zowel om wedstrijden onderling en wedstrijden tegen andere clubs.

Klachten

• Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak. Dit geldt voor iedereen.
  • Houd je aan de regels van de GGD en het RIVM. Bij besmettingen in het huishouden blijf je thuis en volg de richtlijnen van de GGD en het RIVM. Dit geldt eveneens bij contact met mensen met het coronavirus.
  • Informeer volleybalvereniging Monza als je het coronavirus hebt. Dat kan via het e-mailadres secretaris@vvmonza.nl.

Houd u verder aan de basisregels om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Coronatoegangsbewijs

Het coronatoegangsbewijs (CTB) is verplicht op plekken waar meer dan 500 mensen bijeenkomen. Voor de sportbeoefening bij Monza is dit niet aan de orde en zal niet worden gecontroleerd op een CTB.

Voor de wedstrijd

• Bij aankomst handen desinfecteren
  • De kleedkamers zijn toegankelijk, zowel vóór als na de wedstrijd/training.
  • Elk team heeft zijn eigen ballen(tas) en is verantwoordelijk voor het schoonmaken van deze ballen. Er worden geen ballen van andere teams geleend.
  • De tablet wordt alleen door de tellers gebruikt.

Tijdens de wedstrijd

• Vermijd fysiek contact zoals handen schudden, high fives en knuffels.

Na de wedstrijd

• De kleedkamers zijn open en kunnen gebruikt worden.

Publiek

Publiek is toegestaan bij zowel trainingen als wedstrijden. Publiek wordt niet gevraagd om een geldig CTB te tonen. Er hoeven geen vaste plekken te worden gehanteerd.

Kantine

De sportkantine is een onafhankelijke horecagelegenheid. Je dient je te aller tijden te houden aan de regels die het personeel van de kantine oplegt.

Voor aanvoerders

• Thuis het DWF compleet invullen, zodat je bij een (thuis)wedstrijd alleen hoeft in te loggen en het DWF op te zoeken.
  • Bekijk bij uitwedstrijden het coronaprotocol van de vereniging waar je tegen speelt.
  • Indien een of meerdere spelers van een team met coronagerelateerde klachten thuis moet blijven en er zijn onvoldoende vervangers moet contact worden opgenomen met de wedstrijdsecretaris Harriët Goossens, via 06-25183620 of 0174-440810 (indien Harriët niet bereikbaar is dan contact opnemen met Julia, tel. 06-34402495). De wedstijdsecretaris of diens vervanger neemt contact op met de Nevobo om de gevolgen te bespreken. De Nevobo bekijkt per geval of de wedstrijd mag worden afgezegd.

Teller

• Ontsmet je handen voor en na het gebruik van de tablet.
  • Geef de tablet niet aan anderen. Alleen de teller gebruikt deze.
  • Maak de tafel en tablet schoon na afloop van de wedstrijd.

• Gebruik alleen je eigen fluitje en kaarten.
  • Maak de stoel schoon na afloop van de wedstrijd.