Monza is in 2009 ontstaan uit een fusie tussen GVC uit ‘s Gravenzande en Mov’Over uit Monster. Sinds 2009 werd een jaar onder de naam GVC/Mov’Over gespeeld waarna in 2010 de vereniging onder de naam Monza is gaan spelen. Bij Monza is een behoorlijk aantal teams wekelijks met volleybal bezig. Zowel bij de heren- als damesteams is er grote variatie qua niveau. Eenieder zal bij Monza dan ook op zijn of haar niveau kunnen volleyballen. Daarnaast hebben we ook een actieve recreantentak. Kom gerust een keer kennis maken om te kijken of er een team is waarin je zou willen spelen.

De jeugd heeft de toekomst, dat geldt natuurlijk ook voor onze vereniging. Naast senioren bestaat de halve vereniging uit junioren. Monza kent een bloeiende “mini-afdeling”, jonge meiden en jongens in de leeftijd van 7 tot 11 jaar die op een verantwoorde, plezierige manier het volleybalspel onder de knie proberen te krijgen. Mochten de groepen vol zijn dan hanteren wij een wachtlijst, zodat we meteen contact op kunnen nemen als er weer plaats is. Onze jongste leden zijn vooral bezig met vangen, gooien, rollen en balbaanherkenning. Vanaf 9 jaar komt er steeds een techniek bij. Om alles in goede banen te leiden zijn er een aantal (jeugd)leden die meehelpen tijdens de training. Regelmatig worden er in de regio speciale toernooien voor de mini’s georganiseerd, waar ook de mini’s van Monza aan deelnemen.